Disneyland, Los Angeles, California.

Jag och min värdfamilj har spenderat några dagar I Los Angeles, Kalifornien, på Disneyland. Var superkul och ett bra sätt att lära känna min värdfamilj på ett annat sätt. Hade jättebra och långa fullspäckade dagar. Som Shawn sagt till mig minst 100 gånger under resan är att det är "Happiest Place On Earth". All personal var supertrevlig och måste säga att Disneyland & California Adventure (två olika themeparker) var något åt det magiska hållet. Kom även närmare barnen vilket för mig betydde mycket. Varje kväll på väg hem bar jag på en sovandes Layla, små saker som för mig är speciella. Lekt och blev själv mer ett barn under resan (ansvarsfullt barn såklart, haha). Nu är det back to school för alla barn och mina dagar kommer bli betydligt lättare nu när jag inte är med barnen 10 timmar varje dag. Jag tror inte alla förstår att det ibland är väldigt psykiskt jobbigt att vara Au Pair. Många har sagt till mig att jag har det så bra och ren lyx, och ja absolut, ingenting är vad jag är van vid och jag är så tacksam för allt, men vissa dagar är så fruktansvärt jobbiga. Men det gäller att balansera och komma ut och träffa vänner och göra saker när man är ledig, det är så viktigt! Vi hörs imorgon (senare idag för er hemma i Sverige) puss.










Annelie Jonsson heter jag & bor i Umeå där jag tog studenten juni 2013 på Thorén Business School med inriktning ekonomi. 18 år och längtar efter dagen jag åker som Au Pair till usa. Ni kommer få ta del av inspiration, drömmar och lite av min vardag. Kul att ni hittade hit!